Ilustrační foto: Noe, CC0, via Wikimedia Commons / ořez

Naučná stezka Po první pražské elektrické dráze

 (počet hlasů: 0)
 | 

Naučná stezka vede v trase první pražské elektrické tramvajové dráhy Františka Křižíka, vybudované mezi Letnou a Stromovkou u příležitosti Jubilejní zemské výstavy v Praze v roce 1891. K naučné stezce nicméně nejsou žádné informace a není jisté, zda má vůbec nějaké informační panely, nebo jde jen o trasu vyznačenou v terénu.

Informace o naučné stezce

Územní zařazení Hlavní město Praha, městský obvod Praha 7
Tematické zařazení,
Začátek naučné stezkyPraha - nedaleko dolního ústí Letenského tunelu u Štefánikova mostu, u chodníku na úpatí svahu směrem na Letnou
Přibližné souřadnice výchozího místa50.0955,14.4263
Konec naučné stezkyPraha - u Místodržitelského letohrádku v Královské oboře (Stromovce)
Délka trasy2 km
Náročnost trasylehká
Stručný popis trasyústí Letenského tunelu - Národní technické muzeum a Národní zemědělské muzeum - Letenské náměstí - ulice Nad Královskou oborou - Místodržitelský letohrádek
Hlavní zajímavosti na trasetrasa první pražské elektrické dráhy, Národní technické muzeum, Národní zemědělské muzeum, přírodní památka Královská obora, Místodržitelský letohrádek
Značení trasyzeleno-bílé značky naučných stezek
Vhodná doba k návštěvěceloročně s ohledem na roční dobu a počasí
Počet zastávek11 (dle plánku vyznačeném na turistické vizitce k tomuto cíli)
Forma předávání informacínení známo, dostupné zdroje neuvádějí
Zaměření naučné stezkytrasa první pražské elektrické dráhy
PoznámkyK naučné stezce nejsou žádné informace. Její trasa je sice pečlivě vyznačena zeleno-bílými značkami naučných stezek, ale není zřejmé, zda má vůbec nějaké informační panely.
Vzniklačervenec 2021

Externí odkazy a zdroje k naučné stezce

Mapa začátku naučné stezky

Bod na mapě je většinou nejblíže nám známému nebo pravděpodobnému začátku stezky, ale někdy není přesné výchozí místo známo.

Komentáře (celkem: 6)

  • Petr Uher

    Publikováno hod.

    NS Po první pražské tramvajové dráze (9.5.2023), krátká, odpočinková, dobře značená cesta bez informačních panelů, které jsou nahrazeny QR kódy (11x) na sloupech veřejného osvětlení, nebo dopravních značek (většina QR kódů je již stržená, nebo přelepená), pro využití této možnosti je nutné si do mobilu stáhnout aplikaci „Prague Trips”, a to buď pomocí prvního QR kódu, nebo se připravit již doma, tím máme k dispozici nákres celé trasy s jednotlivými zastaveními obsahující i fotografie z popisovaného místa, jednotlivé QR kódy pomohou upřesnit polohu konkrétních zastavení pro „místně neznalé”.

    Odpovědět
    • Časomíra

      Publikováno hod.

      Dobrý den, můžete sem prosím hodit odkaz na aplikaci? Nemohu nikde najít.

      Děkuji.

      Odpovědět
      • Petr Uher

        Publikováno hod.

        Android 5.0 a vyšší, nebo iOS – Google Play – do vyhledávače zadat Prague Trips, po nainstalování a registraci pod ouškem Profile změnit na češtinu (bez registrace pouze v angličtině).

        Odpovědět
  • Petr Uher

    Publikováno hod.

    Uvádím ještě seznam jednotlivých zastavení tak, jak jsou popsány v aplikaci Prague Trips: 1. – Dolní stanice lanovky, čelní pohled na schody vlevo od vjezdu do Letenského tunelu od Štefánikova mostu, 2. – Lanovka, pohled do svahu několik desítek metrů pod vrcholem stoupání na Letnou (zbytky tratě), 3. – Horní stanice lanovky, další pohled na zbytky tratě, 4. – Depo elektrické železnice, stromořadí mezi horní stanicí bývalé lanovky a Kostelní ulicí, 5. – Památník První pražské elektrické dráhy, odbočka vpravo ze stromořadí k historickému kolotoči ještě před příchodem do Kostelní ulice, 6. – Dům u elektrické dráhy, křižovatka Ovenecké a Letohradské za Národním technickým muzeem, rohový dům (Cafe Letka), 7. – Život Františka Křižíka, křižovatka Ovenecká × Dobrovského, 8. – Konec prvního úseku elektrické tratě, vstup do Stromovky z Ovenecké ulice, 9. – Prodloužení tratě parkem Stromovka (zkušební trať), na pravé straně podél zdi oddělující ulici Nad Královskou oborou od Stromovky, nyní řada laviček, 10. – Bývalá Buštěhradská železniční strážnice a dnes již nepoužívaný železniční tunel, jediný samostatný domek vpravo od prodloužené tratě, tunel je kousek za ním také na pravé straně, 11. – Konečná stanice, ve svahu naproti Místodržitelského letohrádku pod vilou Friedricha Petschka.

    Odpovědět
  • Petr Uher

    Publikováno hod.

    NS Po první pražské elektrické dráze (15.5.2024), po roce se kromě nalezení ještě jednoho QR kódu u zastavení číslo sedm (po odtržení inzerce) nic nezměnilo a to ani na popisované aplikaci „Prague Trips“, která se vůbec nikam neposunula a vypadá to, že ani není zájem něco vylepšovat. Informace po spuštění programu jsou k dispozici k jednotlivým zastavením a nemusíme se tak spoléhat na QR kódy po trase, kde jsou pouze čtyři a to čísla 6 – 8 a 11. Trasa má klasické značení pro naučné stezky, kočárky a vozíčkáři budou mít start v oblasti Letenského zámečku (zastavení číslo 5), protože od nábřeží Edvarda Beneše vede cesta do prudkého kopce a navíc částečně po schodech.

    Odpovědět
    • Vojaa20

      Publikováno hod.

      Vámi zmíněná aplikace již neexistuje/nelze stáhnout. Nahradila ji aplikace TourStories.

      Odpovědět

Vložit komentář

Informace, které zde o naučné stezce uvádíme, odpovídají údajům veřejně dostupným v době publikování tohoto článku, a proto už nemusejí být aktuální. Pokud tuto naučnou stezku znáte a chtěli byste opravit, doplnit či aktualizovat informace zde uvedené, podělte se prosím o své znalosti prostřednictvím komentáře, nebo nám napište. Děkujeme.

Upozornění: Může se stát, že se váš komentář nezobrazí hned po odeslání, ale až s odstupem několika dní. Důvody popisujeme zde: Proč se můj komentář nezobrazuje? Děkujeme za pochopení a nenechte se tím prosím odradit :-)

Vložit komentář