Naučná stezka vede v trase první pražské elektrické tramvajové dráhy Františka Křižíka, vybudované mezi Letnou a Stromovkou u příležitosti Jubilejní zemské výstavy v Praze v roce 1891. K naučné stezce nicméně nejsou žádné informace a není jisté, zda má vůbec nějaké informační panely, nebo jde jen o trasu vyznačenou v terénu.
Informace o naučné stezce
Územní zařazení | Hlavní město Praha, městský obvod Praha 7 |
---|---|
Tematické zařazení | historie a místopis, železnice |
Začátek naučné stezky | Praha - nedaleko dolního ústí Letenského tunelu u Štefánikova mostu, u chodníku na úpatí svahu směrem na Letnou |
Přibližné souřadnice výchozího místa | 50.0955,14.4263 |
Konec naučné stezky | Praha - u Místodržitelského letohrádku v Královské oboře (Stromovce) |
Délka trasy | 2 km |
Náročnost trasy | lehká |
Stručný popis trasy | ústí Letenského tunelu - Národní technické muzeum a Národní zemědělské muzeum - Letenské náměstí - ulice Nad Královskou oborou - Místodržitelský letohrádek |
Hlavní zajímavosti na trase | trasa první pražské elektrické dráhy, Národní technické muzeum, Národní zemědělské muzeum, přírodní památka Královská obora, Místodržitelský letohrádek |
Značení trasy | zeleno-bílé značky naučných stezek |
Vhodná doba k návštěvě | celoročně s ohledem na roční dobu a počasí |
Počet zastávek | 11 (dle plánku vyznačeném na turistické vizitce k tomuto cíli) |
Forma předávání informací | není známo, dostupné zdroje neuvádějí |
Zaměření naučné stezky | trasa první pražské elektrické dráhy |
Poznámky | K naučné stezce nejsou žádné informace. Její trasa je sice pečlivě vyznačena zeleno-bílými značkami naučných stezek, ale není zřejmé, zda má vůbec nějaké informační panely. |
Vznikla | červenec 2021 |
Externí odkazy a zdroje k naučné stezce
Mapa začátku naučné stezky
Bod na mapě je většinou nejblíže nám známému nebo pravděpodobnému začátku stezky, ale někdy není přesné výchozí místo známo.
Komentáře (celkem: 6)
Publikováno hod.
NS Po první pražské tramvajové dráze (9.5.2023), krátká, odpočinková, dobře značená cesta bez informačních panelů, které jsou nahrazeny QR kódy (11x) na sloupech veřejného osvětlení, nebo dopravních značek (většina QR kódů je již stržená, nebo přelepená), pro využití této možnosti je nutné si do mobilu stáhnout aplikaci „Prague Trips”, a to buď pomocí prvního QR kódu, nebo se připravit již doma, tím máme k dispozici nákres celé trasy s jednotlivými zastaveními obsahující i fotografie z popisovaného místa, jednotlivé QR kódy pomohou upřesnit polohu konkrétních zastavení pro „místně neznalé”.
Publikováno hod.
Dobrý den, můžete sem prosím hodit odkaz na aplikaci? Nemohu nikde najít.
Děkuji.
Publikováno hod.
Android 5.0 a vyšší, nebo iOS – Google Play – do vyhledávače zadat Prague Trips, po nainstalování a registraci pod ouškem Profile změnit na češtinu (bez registrace pouze v angličtině).
Publikováno hod.
Uvádím ještě seznam jednotlivých zastavení tak, jak jsou popsány v aplikaci Prague Trips: 1. – Dolní stanice lanovky, čelní pohled na schody vlevo od vjezdu do Letenského tunelu od Štefánikova mostu, 2. – Lanovka, pohled do svahu několik desítek metrů pod vrcholem stoupání na Letnou (zbytky tratě), 3. – Horní stanice lanovky, další pohled na zbytky tratě, 4. – Depo elektrické železnice, stromořadí mezi horní stanicí bývalé lanovky a Kostelní ulicí, 5. – Památník První pražské elektrické dráhy, odbočka vpravo ze stromořadí k historickému kolotoči ještě před příchodem do Kostelní ulice, 6. – Dům u elektrické dráhy, křižovatka Ovenecké a Letohradské za Národním technickým muzeem, rohový dům (Cafe Letka), 7. – Život Františka Křižíka, křižovatka Ovenecká × Dobrovského, 8. – Konec prvního úseku elektrické tratě, vstup do Stromovky z Ovenecké ulice, 9. – Prodloužení tratě parkem Stromovka (zkušební trať), na pravé straně podél zdi oddělující ulici Nad Královskou oborou od Stromovky, nyní řada laviček, 10. – Bývalá Buštěhradská železniční strážnice a dnes již nepoužívaný železniční tunel, jediný samostatný domek vpravo od prodloužené tratě, tunel je kousek za ním také na pravé straně, 11. – Konečná stanice, ve svahu naproti Místodržitelského letohrádku pod vilou Friedricha Petschka.
Publikováno hod.
NS Po první pražské elektrické dráze (15.5.2024), po roce se kromě nalezení ještě jednoho QR kódu u zastavení číslo sedm (po odtržení inzerce) nic nezměnilo a to ani na popisované aplikaci „Prague Trips“, která se vůbec nikam neposunula a vypadá to, že ani není zájem něco vylepšovat. Informace po spuštění programu jsou k dispozici k jednotlivým zastavením a nemusíme se tak spoléhat na QR kódy po trase, kde jsou pouze čtyři a to čísla 6 – 8 a 11. Trasa má klasické značení pro naučné stezky, kočárky a vozíčkáři budou mít start v oblasti Letenského zámečku (zastavení číslo 5), protože od nábřeží Edvarda Beneše vede cesta do prudkého kopce a navíc částečně po schodech.
Publikováno hod.
Vámi zmíněná aplikace již neexistuje/nelze stáhnout. Nahradila ji aplikace TourStories.